poniedziałek, 24 czerwca 2013

Napój cytrynowo-truskawkowy

    W związku z akcją Anwen zaczynam kombinować, w jaki sposób dostarczyć wody organizmowi, jednak w taki sposób, by pozostała ona na dłużej, niż kilka chwil po wypiciu ; )
    Przed akcją piłam wodę z dodatkiem soku aloesowego. Jestem otwarta na nietypowe smaki, a że bardzo często mi one odpowiadają, to długi czas piłam roztwór aloesowy. Jednak, ile można? ; ) Smak się znudził.

    Gdzieś na stylowych kiedyś tam zobaczyłam przepis na orzeźwiający napój z rana na bazie cytryny. Przypomniał mi się on w sklepie, gdy zobaczyłam owe żółte, przepiękne i pachnące owoce. Zakupiłam trzy i przystąpiłam do działania :)
    Za pierwszym razem napój nie bardzo mi wyszedł. Cytrynę umyłam, pokroiłam w plastry, połówki i ćwiartki i wrzuciłam na noc do dzbanka z wodą. Wyszedł piekielnie gorzko-kwaźny napój, który z chęcią wypiłam, jednak reszcie domowników nie przypadł do gustu :P Ich strata :)
    Jednak wczoraj dzięki znajomemu udało mi się dostać duży słoik (litr? półtora?) prawdziwego, jasnego miodu :) i w ten sposób po festynie zmęczona przylazłam do domu i zrobiłam nowy (napój, nie miód :D), który widać na zdjęciu po lewej.
    Jak go zrobiłam? Bardzo prosto :)



Przepis na napój cytrynowo-truskawkowy
Składniki:
- 1 cytryna;
- 5-10 truskawek;
- 1 duża łyżka miodu;
- ok. 0,75l wody mineralnej/przegotowanej;
- dodatki wedle uznania

Przygotowanie:
- umyć cytrynę, obrać ją ze skórki, pokroić w plastry i wraz z dwoma/trzeba skórkami wrzucić do dzbanka;
- umyć truskawki, pokroić na 8 części i wrzucić do dzbanka;
- zagotować wodę i w szklance przegotowanej wody rozpuścić miód;
- wlać roztwór miodowy do dzbanka;
- wszystko zalać wodą do 5/6 dzbanka i wstawić do lodówki na noc :)

    Rano, jak wymiemy napój z lodówki, możemy dodać do niego lodu  :) Ja jeszcze dodałam sok aloesowy dla smaku.
    Czego możemy się spodziewać po powyższym przepisie? Że napój, który wyjdzie, będzie bardzo lekki dla żołądka. Bardzo dobrze gasi pragnienie i z dodatkiem lodu jest bardzo chłodny i subtelnie orzeźwiający :) Dzięki truskawkom i miodowi nabierze on przyjemnego, lekko słodkiego smaku, a cytryna będzie go w niekłócący sposób lekko neutralizować i wybić się ponad słodycz :) Mniam. Bardzo fajnie mi wyszedł ten napój :) Uzależnię się :D


  A Wy macie jakieś swoje ulubione napoje, dzięki którym upalne dni lata są chłodniejsze? :) Może macie jakieś ciekawe przepisy na owocowe koktajle?  


Pozdrawiam
Zmora

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polub mnie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...